هیئت‌های صلح مساجد شهرک نایسر سنندج افتتاح شد 

11:27 - 22 اسفند 1401
کد خبر: ۴۷۰۳۲۹۶
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
هیئت‌های صلح مساجد شهرک نایسر سنندج افتتاح شد 
معاون توسعه حل اختلاف دادگستری استان کردستان از افتتاح هیات صلح مساجد شهرک نایسر سنندج خبر داد.

خبرگزاری میزان -  بهادر اسدی در مراسم افتتاح هیات صلح مساجد شهرک نایسر سنندج که با حضور ماموستایان و هیات امنای این مساجد در شهرک نایسر سنندج برگزارشد،گفت: در استان کردستان ظرفیت بسیار خوبی برای استفاده از معتمدان و ریش سفیدان در مقوله صلح و سازش وجود دارد و در جای جای این استان فرهنگ صلح و سازش نهادینه شده است.

وی افزود: مساجد و اماکن مذهبی اصلی‌ترین محل تجمع مردم در آیین‌های اسلامی در شهر‌ها و روستا‌ها می‌باشد و از آنجا که هدف از افتتاح این هیات‌ها مشارکت دادن مردم در سرنوشت خودشان می‌باشد، تشکیل هیات‌های صلح می‌تواند کمک شایان توجهی به حل مشکلات حقوقی مردم داشته باشد. 

معاون توسعه حل اختلاف دادگستری کردستان تاکید کرد: قوه قضاییه اقدامات موثری در راستای اعتلای فرهنگ صلح و سازش در کشور انجام داده و از بدو تأسیس هیئت‌های صلح در کردستان، پرونده‌های مختلفی از جمله اختلافات ملکی، خانوادگی، قتل، نزاع‌های طایفه‌ای و ... را با همکاری و همیاری اعضای شورای حل اختلاف و ستاد صبر استان منتهی به مصالحه شده است. 

وی افزود: ناحیه منفصل شهری نایسر واقع درسنندج با ۷۵ هزار جمعیت دارای هفت مسجد است و از طیف‌های مختلفی تشکیل شده که با آغاز پویش سراسری «به احترام امام رضا (ع) می‌بخشم» و با هدف ترویج و توسعه فرهنگ صلح و سازش در جامعه با استفاده از حضور و مشارکت مردم در سه مسجد شیخ رش، ابراهیم خلیل الله و شیخ عبدالقادر گیلانی (قدس سره) فعالیت خود را اغاز کرد. 

اسدی تصریح کرد: تاکنون ۶ هیات صلح در مساجد سیدقطب، امام حسین (ع)، شهرک پردیس، باب السلام، امام زاده هاجر خاتون و چهار یار نبی در سطح شهر سنندج افتتاح شده اند و مردم روزانه جهت حل مشکلات حقوقی و اختلافات خود به این هیات‌ها مراجعه می‌کنند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *